I de sentrale vervene i Misjonskirken Norge ble mange nye valgt inn ved Generalforsamlingen. Tretten av tjue personer som ble valgt har ikke hatt sentrale verv de senere årene.
Nå er det mange som diskuterer medlemskap, samlivsetikk og synspunkter på GF-sakene, både i hjemmene, i misjonskirkene og i media. Generalsekretæren innrømmer at vi har gjort det vanskelig for oss selv.